Content Marketing Awards 2022 | De Winnaars!

Onder het genot van de virtuoze presentatie van René Mioch zijn op 28 november in Beeld en Geluid in Hilversum de winnaars van Content Marketing | The Awards 2022 bekendgemaakt. Een gedenkwaardige avond waarop trotse winnaars na twee jaar eindelijk weer het beste werk uit de contentmarketing toonden.

Met 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus en bedrijven uit Nederland en België deed Content Marketing | The Awards de naam in zowel kwaliteit als kwantiteit eer aan. De ruim 200 gasten zagen in hoog tempo alle winnaars hun prijs in ontvangst nemen. Maar liefst 11 CMTA-Medals voor creatie en 9 CMTA-Medals voor distributie en 15 bronzen, zilveren en gouden Awards voor B2B, B2C, B2E, Non-Profit, en Campagnes werden namens de jury’s uitgereikt.

Een drijvende kracht binnen contentmarketing
Op de vraag van René Mioch waarom de CMTA zo belangrijk is voor het contentmarketingvak, antwoorde voorzitter Coen Zeevenhooven: “Platform Content Marketing is al jarenlang inhoudelijk de drijvende kracht achter contentmarketingawards in Nederland. Met de lancering van Content Marketing | The Awards verzekeren we ook de continuïteit en onafhankelijkheid van kwalitatieve awards binnen dit vakgebied. Daarmee komt het beste werk van leden én niet-leden in de spotlight te staan en inspireren zij opdrachtgevers en collegamarketeers.”

Contentmarketing is een vaste waarde
Daarna was het tijd voor de uitreiking van de Medals en Awards. Ramona Chang, overall juryvoorzitter van de CMTA, werd gevraagd welk beeld naar boven kwam drijven na het beoordelen van alle inschrijvingen en nominaties: “Contentmarketing heeft de afgelopen twee jaar tijdens corona eens te meer aangetoond een vaste waarde te zijn voor bedrijven. Dat hebben we gezien aan de hoeveelheid merken die zwaar op content inzetten en ook de grote hoeveelheid kwalitatieve cases. Het is bovendien opvallend om te zien hoe contentmarketing ook buiten de puur commerciële toepassing een plek heeft. Bijvoorbeeld bij personeelswerving en -binding. Contentmarketing vervult een groeiende rol in de B2E-communicatie en de war on talent.”

Alle winnaars

CMTA-Award B2B

GOUD – com&co, met Agency Life voor Teamleader
ZILVER – N = 5, met Ondernemen is vooruitkijken voor ABN AMRO
BRONS – MPG, met Rabobank & Elektrificatie voor Rabobank

CMTA-Award B2C

GOUD – Zandbeek, met Dit is jouw tijd voor NHA Thuisstudies
ZILVER – The Fat Lady, met Building an IBD community voor Takeda
BRONS – Happy Horizon, met Cross-channel campagne voor Mountainbike-Community voor SHIMANO

CMTA-Award B2E

GOUD – N = 5, met The Dark Side of Money voor ABN AMRO
ZILVER – The Fat Lady, met UGent´ers: The UGent Community voor Universiteit Gent
BRONS – LVB (becoming iO), met Beste Verstaanders voor Philadelphia

CMTA-Award Non-Profit

GOUD – Fresh Bridge, met Sanquin Wereld Bloed Donor Dag voor Sanquin
ZILVER – Zandbeek, met De Newsroom voor Rijkswaterstaat
BRONS – Axioma, met AAN voor Provincie Utrecht

CMTA-Award Campagnes

GOUD – N = 5, met Ondernemen is vooruitkijken voor ABN AMRO
ZILVER – LVB (becoming iO), met The Exit Years voor ABN AMRO MeesPierson
BRONS – LVB (becoming iO), met Erfgenamen voor ABN AMRO MeesPierson

Medals Creatie

Beste Video-Serie – Zandbeek, met De Newsroom voor Rijkswaterstaat
Beste Video-Serie – Crocodile Agency, met The Dean voor KPN
Beste Video-Serie – DentsuACHTUNG, met Rare Tijden voor KPN
Beste Content Design – N = 5, met Dare to be You voor Shoeby
Beste Contentplatform – N = 5, met Zomerlezen voor Blink
Beste Fotografie – N = 5, met Dare to be You voor Shoeby
Beste Podcastserie – Audio agency Airborne, met Verborgen Verhalen voor ANWB
Beste Print Cover – MPG, met Cover Rituals Magazine voor Rituals
Beste Print Magazine – MPG, met Medewerkersmagazine Whatsgoingon voor A.S. Watson Benelux
Beste Shortform Video – Propaganda, met Istoir – De geruisloze terugkeer van Boris voor Istoir
Beste Stand-Alone Video – 1Camera, met Samen leven volgens Achmea voor Achmea

Medals Distributie

Beste Social Media-aanpak B2C – The Fat Lady, met Studiekiezers voor Universiteit Gent
Beste Distributievernieuwing – Crowdmedia, met Landstede MBO verovert TikTok voor Landstede MBO
Beste Geïntegreerde Distributie- en promotie-aanpak – Axioma, met AAN voor Provincie Utrecht
Beste Influencer-inzet – Megawatt, met #WhatTheFanta Unfolding Flavours voor Coca Cola Nederland – Fanta
Beste Landingspagina – Axioma, met Booster voor OOMT
Beste Organische Conversie – The Fat Lady, met De virtuele projecties voor Universiteit Gent
Beste Paid Conversie – The Post, met Indoor Climate Solutions voor Wavin
Beste Partnerdistributie-aanpak – LVB (becoming iO), met The Exit Years voor ABN AMRO MeesPierson
Beste PR-inzet – Marcommit, met HR in de spotlight voor Visma | Raet

Related Posts