Voor het werk, tijdens onze (lunch)pauzes, na de laatste mail. We wandelen met z’n allen wat af tijdens de coronaperiode. Voor ons aanleiding om de stoute schoenen aan te trekken en een podcast op te nemen tijdens een wandeling. Een podcast over onderwerpen die ons als content marketeers bezighouden. Elke aflevering trekt Björn Sinnema, contentmanager bij Axioma, met een verse gast uit het vakgebied de natuur in om te praten over ons mooie vak.
Ontwikkelingen in contentland gedurende de coronacrisis
In aflevering 1 is Bart Prins, Creative Director bij content marketingbureau The Post, te gast voor een lunchwandeling langs de Zwolse uiterwaarden van de IJssel. Tijdens de wandeling, afgelopen maart, stonden Björn en Bart vooral stil (niet letterlijk natuurlijk) bij trends en ontwikkelingen in contentland gedurende de coronacrisis. Zo komt de stormachtige ontwikkeling van livestreams aan bod, hebben ze het over de intrede en toekomst van audioapp Clubhouse en blikken ze kort vooruit op wat NFT* voor de makers binnen content marketing kan gaan betekenen in de nabije toekomst.
Luisteren maar!
Note: Dit gesprek vond afgelopen maart plaats. De uitspraken in de podcast zijn dus op basis van de status van de trends en ontwikkelingen op dat moment.
*Over NFT’s
NFT staat voor Non-Fungible Token. Het maakt het mogelijk om met behulp van digitale certificaten de echtheid en het (vermeende) eigenaarschap van digitale gegevens (en eventueel daaraan gekoppelde fysieke objecten) te bevestigen. De opmars van NFT is niet te stuiten. Met name in de kunstwereld wordt de techniek, die gebruikt maakt van de blockchaintechnologie en crypto currency Ethereum, gebruikt om kunst te verkopen. Eigenaren krijgen het digitale bestand, maar belangrijker nog; ze worden vermeld als de enige echte eigenaar van de betreffende token. Daarmee is het handelen in NFT’s ook vaak een investering; kopers hopen dat hun NFT meer waard wordt.