Einderjaarsinterviews 2021 #2: The Post

We komen richting einde van – cliché maar waar – opnieuw een bewogen jaar. Tijd om de stand van zaken op te maken. Wat is ons op het afgelopen jaar opgevallen en hoe zien we 2022 voor ons? Wordt het een jaar van fysieke afspraken, waarbij we regelmatig knuffelend met de klant onze meetings beginnen, of gaan we nog maar eens opnieuw bedenken hoe we 1.5 meter afstand er leuk uit kunnen laten zien op video? Kortom: de eindejaarsinterviews van Platform Content Marketing 2021.

   

Charleen van der Vechte, Account Director, The Post

2021 was weer een bewogen jaar, vol met verschuivingen in de markt als met constant wisselende regels rondom het werken op kantoor. Hoe hebben jullie dit jaar ervaren?

‘Het was een mooi, bewogen en bijzonder jaar. Ondanks corona hebben we er met z’n allen een heel mooi jaar van gemaakt waarin we zijn doorontwikkeld als bureau, een aantal nieuwe collega’s hebben verwelkomd, we verhuisd zijn naar ons nieuwe kantoor als onderdeel van SIXD.’

Wat was jullie absolute hoogtepunt?

‘Nou, ik vind het toch wel heel moeilijk om een hoogtepunt te benoemen. We hebben er eigenlijk meerdere gehad: de onboarding van mooie nieuwe klanten, de totstandkoming van goede en effectieve contentcampagnes met klinkende resultaten, nieuwe collega’s en creatieve content.’

‘Om een paar namen te noemen: Eneco eMobility heeft The Post geselecteerd als contentmarketingbureau waarin we afgelopen jaar meters hebben gemaakt van strategie tot distributie. Maar ook de corona publiekscampagne van Isala. In deze campagne draaiden we de rollen om. De thuisblijvers, die al maanden thuiszaten en zich aan de maatregelen hielden, werden bedankt door de zorgmedewerkers in de campagne: ‘Dóórzetters bedankt!’. En ontwikkelden we naast onze structurele contentmarketingaanpak voor Wavin Benelux mooie contentgedreven campagnes.’

Corona blijft hoe dan ook een bepalend thema, ook dit jaar. Hoe ervaarden jullie jaar 2 van corona? Merken jullie er (naast het wel en niet thuiswerken) nog veel van in de opdrachten die jullie krijgen, of is het bijna business as usual?

‘Uiteraard heeft corona invloed gehad afgelopen jaar. We hebben veel digitaal gewerkt, events gingen nauwelijks door en veel klanten spraken we digitaal. Dat heeft er onder meer voor gezorgd dat we veel flexibeler kunnen werken.’

Met de constante veranderingen omtrent thuiswerken en klantbezoeken was het weer veelal een jaar vol Teams-, Zoom- en Hangoutcollega’s. Hoe zijn jullie als organisatie omgegaan met de afstand tussen collega’s, zowel fysiek als gevoelsmatig?

‘We proberen veel met elkaar in verbinding te staan, dat doen we dagelijks met digitale daily’s en kick-offs. Maar ook digitale borrels, de kerstquiz en maandmeetings. We zien en spreken elkaar veel, al is het digitaal. Maar als het even kan ontmoeten we elkaar ook live, in kleine groepjes op kantoor, buiten of in een sportactiviteit. Dat zorgt voor sfeer en betrokkenheid. Maar ook gewoon doen waar we goed in zijn en energie van krijgen: tof werk voor onze klanten in creatieve teams.’

Wat denk je dat er in het verschiet ligt voor het contentmarketingvak in 2022?

‘Een jaar waarin veranderingen nog steeds centraal staan, dat houdt ons flexibel en innovatief. En ook meer aandacht voor hetgeen er echt toe doet. We hebben allemaal meer behoefte aan impact maken op de goede manier.’

‘Zo zien we de verandering in 2022 waarin third party cookies worden uitgesloten en dit vraagt voor veel organisaties juist om te investeren in steengoede content en het bouwen aan publiek op eigen kanalen. Iets wat naadloos aansluit bij onze methodiek. Deze verandering vraagt vooral voor marketeers een nieuwe focus.’

‘En we zien de behoefte aan échte creativiteit en vernieuwing, merken willen opvallen in de zee aan content. Met hierin de virtuele wereld als verhalenpodium. En we zien de toename van de podcast echt doorzetten. Goede podcastformats zijn in opkomst.’

Wat wordt de koers van jullie bureau in 2022? Wordt het een jaar van nieuwe plannen of blijft het schip een vaste koers varen?

‘Dat blijft Bingemarketing. Onze eigen methodiek: waarin we denken als showrunner en merken zien als succesverhalen zonder eind, waarbij het publiek reikhalzend uitkijkt naar de volgende aflevering. We gebruiken de elementen van Netflix en Hollywood om steengoede seriematige content te produceren en distribueren om het publiek te vinden, binden en activeren.’

Wanneer kijk je met een lach terug op 2022?

‘Als we Nederland nog meer aan het Bingewatchen van goede content hebben gekregen.’

Related Posts