Frisse start voor ‘Content Marketing, The Awards’ 2022

Twee jaar na de laatste awardshow voor contentmarketing in Nederland, staat het vak in de startblokken voor de Nederlandse contentmarketing awards in 2022.

Onder de naam ‘Content Marketing, The Awards’ (CMTA) slaan eventorganisator Media Meetings (o.a. uitgever en initiatiefnemer van Marketingreport, Nederlands MediaNetwerk, het Cross Media Congres en de DeMarketing100) en brancheorganisatie Platform Content Marketing de handen ineen.

Tijdens de coronajaren is contentmarketing als discipline alleen maar in belang toegenomen. De meeste grote merken werken hard aan de integratie van contentmarketing en advertising. De disciplines werken veel minder dan voorheen vanuit silo’s’, aldus voorzitter Coen Zeevenhooven van Platform Content Marketing. ‘Zowel de always-on vormen van contentmarketing als de campagnetechnieken hebben zich in een paar jaar sterk ontwikkeld. Binnen Europa nemen onze contentmarketeers een vooraanstaande rol in. Tijd dus voor een frisse start voor het awards-programma in 2022.

Bas Vlugt, directeur van Media Meetings. ‘Wij hebben de ambitie als organisatie om toonaangevend te zijn met sterke eventmerken. Met ‘Content Marketing, The Awards’ willen wij minimaal hetzelfde niveau bereiken als met onze andere merken, DeMedia100, Crossmedia Congres en Awards en DeMarketing100. Een onderscheidend onderdeel van de aanpak is dat we het gehele jaar zorgen voor exposure. Het grote live event waar de awards worden uitgereikt is natuurlijk het hoogtepunt, maar het is van belang dat we het hele jaar het beste werk op het podium zetten.

Coen Zeevenhooven, voorzitter Platform Content Marketing: ‘Content is niet meer het exclusieve domein van een beperkt aantal bureaus, contentmarketing is breed verankerd. Je kunt bijna geen merk vinden waar contentmarketing geen centrale rol speelt in het bouwen van merken en het creëren van loyaliteit. Tijd om daar met een frisse blik naar te kijken.’

Related Posts